نه دلیلی است بر غم  

 

                      و نه دلیل محکمتری بر شادی  

 

 

ما فریب خورده ایم  

چشمهای من , تمام خوب ها را حفظ کرده است  

 تمام بدها را می شمارد  

 

 

                       می ایستد و نگاهی به هر آنچه هست  

                     چه قدر همه چیز مضحک و جدیست  

 

 

من باز نخواهم گشت   

                                     می دانم ....

                            

 

 

                                         (بهار 88

 

                               

گرد و غباری پراکنده در گذشته و حال  

 

                               و نسیمی از رایحه ی بودن  

 

شادی با لبخند چشمهایش را هدیه می کند  

                     گویی زمان بر ما متین می شود  

 

دیگر تکرار شدن را نخواهم خواست  

لحظه ها چه سنگین و پر زحمتند

                               

                                با وجود تکرار بی حد و حصر من  

 

می شود خالی خالی شد  

سبک شد از هر آنچه امر می دهند  

                         آرام شد  

هیچ نداشت و ساده بود مثل خاک

   

                          و ساده تر از همیشه ی پایدار  

 

 

چیست این چرندیات ذهنی قانونمند  

 

                چه قدر شیرین است احساس سرگرمی 

 

 

                      چه قدر شیرین است بی هدفمندی ....  

 

                                ( پاییز87)

بدرود خواهم گفت این سرنوشت تکه تکه را  

        پاره خواهم کرد , هر آنچه هست  

 

        بی مقصود باز خواهم گشت   

 

سلام خواهم کرد آیا! 

        من گم شده ام  

                  دریابید مرا   

اما نه, چه خواهشی عجیب ! 

دیگر نخواهم خواست از این تهی انسان هیچ تمنایی  

 

 

من راز خود را به درخت خواهم گفت! 

 

چه آشوب است در این آشفته , هذیان روح 

              نه بر مسیر است و نه بر سکون جاریست  

 

 

شب است چشم های من  

هیچ پناهی نیست , حتی آغوش مادر هم یاری نخواهد کرد 

     شرم بادت دل من , سخت , سخت گیری و بی مرهم 

   شبانه ات به  کدامین سرزمین آرام خواهد گرفت!  

                                    نمی دانم....

                                        

                                              (  تابستان 87)

چیست این ناتمام ها ! 

                من غرق در ندانستن شده ام یا ندانستن غرق در من!

                                                                                                                                                                                                                                                       

                      دیگر اعتراف هم چاره ساز نیست  

                    هیچ سخنی چاره ی هیچ سخنی نیست    

گفتن لحظه ایست و اندیشیدن لحظه ای دیگر  

                                   چیست این پایدار در نهاد این تن  

 

همه چیز بی مقدار و فروتن است  

 

چه قدر همه چیز ساده است و بی مقدار وفروتن  

 

                         من شرمنده از نگاه خویشتنم  

 

                               اما این بار خالی از همه چیز و توانمند  

                     به قدرتی زمینی می اندیشم   

 

 

               این سرنوشت مقدراست, که خاک پادشاه انسان است  

 

                                             (تابستان 87)

قلبی پرمهر

تو رفتی و هیچ کس سرزنش نکرد این نبود بی نگاه تو را  

تو از رنج کدامین غم , چنین بی بال و پر پرواز کردی ! 

         صدای گرم درونت را چگونه ربودی 

چشم , به آسمان نفست         گرم و خاموش  

 

                   زندگی بی تو می شود آیا ... 

چشم در چشم در چشم  

                  دیگر نگاهی نیست  

                آرزو بی تو , خیالی بی رنگ  

سنگ را دیگر قراری نمانده است بردل من  

                           و یک لحظه , نام تو آتشی است به وسعت ابدیت 

و من از اجبار در تنهایی خود 

                       تکرار لبخند تو را زمزمه می کنم  

باورم نیست , دگر شکوه های تو را نخواهم شنید  

                                   نخواهم شنید آیا ؟ 

         قلب تو هنوز می تپد با درد

                              

                               صدایت در گوش من نجوا می کند 

                                                                       آهی بی انتها  

کاش پیش از این , می مردم  

                  و دیگر قلب را نخواهم ستود  

                                                  نخواهم گفت : 

                                                             قلبی پر مهر.

                                                       

 

 

                                (تابستان 85)